[sbu_post_image]

در حال حاضر در مورد بسیاری از انواع نامتعارف رژیم غذایی برای کاهش وزن تبلیغ می شود. برخی خوردن مواد غذایی پروتئینی و سایر آن نوشیدنی های مخصوص یا دارو را توصیه می کنند. اهمیتی ندارد که چه نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن را به طور نامتعارف انتخاب کنید، زیرا رژیم غذایی نادرست مشخصه های تقریباً مشابهی دارند. این برنامه ها از غذاهای بسیار کم کالری استفاده می کنند، اغلب تحت نظر افراد متخصص تغذیه و رژیم درمانی نیستند و رژیم غذایی شما خیلی اوقات بر حسب حق الزحمه ای که از شما دریافت می کنند طراحی می شوند. علاوه بر این، بسیاری از این رژیم ها بدون ورزش هستند. افرادی که از این رژیم های کاهش وزن استفاده می کنند در مدتی کوتاه به وزن خود باز می گردند، چون تغییر در رژیم کوتاه مدت بوده و تأثیری در شیوه زندگی فرد نگذاشته است.

رژیم های کاهش وزن سریع

بسیاری از انواع رژیم غذایی به صورت رژیم با پروتئین و چربی بالا و کربوهیدرات پایین در نظر گرفته می شود. رژیم های کاهش وزن سریع به سرعت سبب کاهش وزن می شود، اما قسمت عمده کاهش وزن مشاهده شده مربوط به از دست دادن آب است. هر نوع کاهشی در دریافت کالری باعث از بین رفتن آب بدن در طول روزهای اولیه می شود. این می تواند دلیل از دست رفتن چند پوند در روزهای نخست باشد، اما وزن بلافاصله هنگامی که هیدراتاسیون (جذب آب) طبیعی شد باز بر می گردد. این رژیم ها همچنین سبب تولید کتون ها در بدن می شوند که در این حالت PH بدن اسیدی می شود و مشکلاتی برای همه افراد و به ویژه برای افراد دیابتی به وجود می آورد. هر زمان که چربی ها بسوزند، کتون ها تولید می شوند. اگر چربی ها به آهستگی مورد استفاده قرار گیرند، بدن می تواند سطوح کتون ها را پایین نگه دارد. بعضی از انواع رژیم غذایی ادعا می کنند کاهش وزن را تسریع می کنند یا یکدیگر را در روده خنثی می کنند. هر دو این ادعاها دروغی بیش نیست زیرا هر نوع غذایی به طور جداگانه در دهان، معده، روده فرآیند می شود. پیش از روی آوردن به هر نوع رژیمی، افراد باید با یک متخصص تغذیه در مورد وزن ایده آل خود مشاوره و بهترین روش برای رسیدن به وزن مطلوب را انتخاب کنند.

خواننده گرامی، پیشنهاد می شود مطلب ” علت کم نشدن وزن در رژیم های کاهش وزن ” و ” روش درمان چاقی با رژیم درمانی ” را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان چاقی مطالعه فرمایید.

منبع: کتاب گوارش و تغذیه